over disaghor algemeen

Met de gedrevenheid om land- en tuinbouwers optimaal bij te staan, start Frans De Marez in 1977 de groothandel Frans De Marez te Tielt. Tijdens de jaren 80 kent het bedrijf een gestage, organische groei.

Tegelijk wordt het aanbod van zaaizaden en sproeistoffen uitgebreid tot een compleet assortiment voor land- en tuinbouw, pluimvee- en varkenshouders, tuinaanleggers en openbare besturen.

1996 betekent een scharniermoment. Frans De Marez besluit om in zee te gaan met landbouwkundig ingenieur Stefaan Naeyaert. Samen richten ze Disaghor (DIStributie naar AGri en HORticultuur) op.

De opstart van Disaghor betekent een uitgelezen kans om een doordachte bedrijfsstructuur op touw te zetten, als basis om de twee sectoren verder uit te bouwen. Het uitgangspunt blijft evenwel ongewijzigd: de klanten de beste oplossing bieden tegen een verantwoorde prijs. De twee afzonderlijke sectoren worden ook resoluut behartigd door aparte vertegenwoordigers.

De sector Groenvoorziening richt zich hoofdzakelijk tot de professionele tuinaannemer, de boomkwekerij en de openbare besturen.
De Land- & Tuinbouw focust op de professionele land-en tuinbouwer en de veeteler.

Sinds februari 2008 bezit Disaghor een tweede vestiging in het Limburgse Munsterbilzen, een ideale uitvalsbasis voor de Provincie Luik, Antwerpen, Limburg, Namen, Luxemburg en de Oostkantons.
Dankzij dit initiatief is Disaghor voortaan nationaal actief in de sector van de groenvoorziening.

In 2010 wordt een nieuwe belangrijke stap gezet met de overname van de firma Dockx & Co  uit Mechelen. Dockx & Co vult met hun gamma van potgronden, schorsen, bodemverbetering en natuurstenen, het aanbod van Disaghor voor de groene sector perfect aan.

In 2011 vervoegt ook Garpomat de groep, zodat vanaf dan ook de creatie en eventueel volledige realisatie van vijverprojecten tot het gamma behoort.

Hierdoor is Disaghor een nationale speler geworden met een totaalaanbod in de groene sector, voorzien van een goede geografsiche spreiding in Ruiselede, Mechelen en Munsterbilzen.

ONZE KENNIS IS UW PROFIJT:
Met deze slogan treedt Disaghor de markt tegemoet. Knowhow is hét sleutelbegrip om de bedrijfsmissie waar te maken, nl. een meerwaarde bieden voor de klanten.

Het Disaghor-team telt gemotiveerde en hoog opgeleide mensen, met een bijzonder grote vakkennis en ervaring. Zij houden een vinger aan de pols van de markt en de evolutie van de producten. Het is de basis voor gericht advies en efficiënte oplossingen voor de klantenkring.

Ook Service is een sleutelbegrip in de bedrijfsfilosofie van Disaghor. Dit zowel op vlak van advies, begeleiding, toelichtingen en transport.

De volledige organisatie is afgestemd op het uitwisselen van kennis. Disaghor heeft een vlakke, transparante structuur, waar veel aandacht uitgaat naar coaching. Elke medewerker neemt zijn verantwoordelijkheid en krijgt de kans zich te ontplooien.

Disaghor heeft een sterke toonaangevende begeleidende kracht door on the field begeleiding. De vertegenwoordigers zoeken en vinden op basis van hun knowhow oplossingen, die ze vrijblijvend voorstellen en ter plaatste bij de klant opvolgen.

Disaghor is vast van plan om in de toekomst verder te steunen op de 3 pijlers van kennis, snelheid en omvang van het aanbod.